Se kortet over Amtet og de væsentligste bygninger/lokaler.
Latinerhaven

Latinerhaven bruges både som frokostspot og som arbejdsområde i forårs- og sommermånederne. Derudover er det også her, at du finder multibanen, skolens primære cykelparkering og basketballnettet. Latinerhaven bruges meget af skolens elever som fritidsareal og til undervisning.

Gamle bygning

Den Gamle bygning rummer 00'er-, 10'er- og 20'er-gangen og er en stor del af Amtets historie. Bygningen bruges til alle fag, særligt sprogfagene, som har en særlig sproggang på 2. sal med flotte dekorationer. Det er også i den Gamle bygning, at den gamle sal og skolens bibliotek ligger.

Kantinen

Kantinen er centrum for mange af skolens vigtige begivenheder, ikke kun spisepausen. Fællestimer, lektiecafé, morgensang og koncerter bliver også afholdt i kantinen, og det er også her, skolens fester foregår. Og én gang om året bliver kantinen forvandlet til scene og auditorium for årets musical. Det er også her, kantineudsalget holder til - og her kan du købe et bredt udvalg af mad. Målsætningen er at udbyde sunde og velsmagende retter, hvor der både er taget hensyn til din pengepung og behov for energi.

Sciencebygningen

Sciencebygningen rummer fire klasseværelser, to laboratorier og multisalen. Hvis du har en science-studieretning, vil mange af dine timer foregå i Sciencebygningens lokaler eller laboratorier. Det er også i multisalen, som ligger i kælderen, at mange af vores mindre foredrag og workshops afholdes.

Musikhuset

Musikhuset har et lidt misvisende navn - for det er faktisk både musiktimer og billedkunsttimer, som foregår i den lyserøde bygning på den anden side af Bondetinget. Billedkunstlokalerne ligger på de øverste etager og har derfor en smuk udsigt over byen. Det er også i Musikhuset, at skolens øvelokaler ligger, som du som elev kan låne.

Idrætshallen

Mange af dine idrætstimer vil foregå i idrætshallen, om det så er på den 12 meter høje klatrevæg, i gymnastiksalen eller i crossfit-rummet. Det er derudover også her, at der afholdes skriftlige eksamener, danses Les Lanciers til gallafesten og her, at 2.hf og 3.g modtager deres diplomer til dimissionen.